Ny styrelse är utsedd i Gotlands travsällskap

Under torsdagskvällen hölls ett extrainsatt höstmöte i Gotlands Travsällskap för att rösta fram en ny styrelse som ska leda verksamheten framåt.


På plats fanns 88 personer varav 78 personer var röstberättigade medlemmar. 

 

Styrelse vald för Visbytravet – fokus på utveckling och framtidstro!


Vid Gotlands Travsällskaps extrainsatta stämma har en ny styrelse för Visbytravet valts.
Styrelsen kombinerar erfarenhet, engagemang och lokal förankring med ett tydligt fokus på travsportens fortsatta utveckling på Gotland.
Till ny ordförande har Susanna Ehrström utsetts.
Vice ordförande är Ulf Ahlby.
Övriga ledamöter i styrelsen är:
Timmy Hellgren
Johan Wiman
Anders Wernekull
Ulrika Jernberg
Helena Andreason

Den nya styrelsen ser fram emot att tillsammans arbeta för att stärka Visbytravet som mötesplats, tävlingsarena och utvecklingsmiljö för travsporten – med särskilt fokus på ungdomsverksamhet, hästvälfärd, publikupplevelse och framtidens hästägande.

– Visbytravet har en stark tradition och ett stort engagemang lokalt. Vår ambition är att bygga vidare på det, samtidigt som vi utvecklar verksamheten för framtiden, säger Susanna Ehrström, nyvald ordförande.

Styrelsen tillträder sitt uppdrag med omedelbar verkan och kommer att leda verksamheten fram till årsmötet.
Frågor hänvisas till:

Susanna Ehrström Ordförande Gotlands Travsällskap Telefon 073 – 074 70 76

Lina Gahnström Travbanechef Telefon 076 – 130 72 99

260108 Styrelse vald för Visbytravet.pdf

Publicerad fredag 9 januari 2026. info@visby.travsport.se